Przewlekłe bóle głowy

rp_meydycna7.jpgUczucie ucisku na skroniach, ból nasilający się przy poruszaniu głową są bardzo uciążliwe. Przewlekłe bóle głowy bardzo często powodują wtórnie zaburzenia depresyjne. Ich wpływ na zdrowie jest znaczący.

Skąd biorą się bóle głowy? Problem jest dość skomplikowany, jeśli chodzi o etiologię. To, co określamy bólem głowy, może mieć wiele znaczeń. Tak naprawdę bolą nas nerwy, skóra, mięśnie, więzadła bądź opony mózgowe. Z tego powodu przyczyny bólu mogą być bardzo różne. Jakie są najczęstsze przyczyny? Wcale nie jest to migrena czy zapalenie opon. Zwykle problem wynika ze zbyt małej podaży płynów. Często sami rujnujemy sobie zdrowie. Prosta czynność, jaką jest picie wody, powinna być nam wpojona od dziecka. Jednak często o tym zapominamy. Odwodnienie bardzo często skutkuje bólem głowy.

Kolejną częstą przyczyną jest nadmierne napięcie mięśni szyi wywołane stresem. Przewlekły skurcz mięśni promieniuje do czaszki i zwykle mija po dłuższym odpoczynku. Większość przyczyn bólu głowy wynika z naszego niedopatrzenia lub braku czasu. Warto zadbać o swoje zdrowie i pamiętać o nim każdego dnia.

——————————