Dlaczego warto leczyć kanałowo?

obsluga-gabinetu-dentystycznego-2Zawsze jest ważne, aby odwiedzić dentystę, jeśli występuje ból zęba. Jeśli ząb jest zainfekowany, miąższ nie może uleczyć się sam w sobie, ale konieczne będzie leczenie kanałowe poznań. Pozostawienie zainfekowanego zęba w ustach może pogorszyć sprawność. Antybiotyki również mogą być stosowane jako leki w leczeniu zakażeń bakteryjnych – natomiast nie są skuteczne w leczeniu infekcji kanałowych.

Jak działa leczenie kanałowe poznań?

W leczeniu zakażeń w kanale korzeniowym konieczne jest usunięcie bakterii. Można to zrobić albo przez usuwanie bakterii z układu korzeniowego albo przez usunięcie zęba (ekstrakcja). Jednakże zdejmowanie zęba nie jest zwykle zalecane, ponieważ lepiej trzymać jak najwięcej naturalnych zębów. Po usunięciu bakterii kanał korzeniowy zostanie napełniony, a ząb zapieczętowany wypełnieniem lub koroną. W większości przypadków uszkodzona tkanka w pobliżu zęba uleczy się naturalnie po tym jak zostanie wykonane odpowiednie leczenie kanałowe poznań. Przed leczeniem kanałowym zazwyczaj uzyskuje się znieczulenie miejscowe. Oznacza to, że procedura nie powinna być bolesna i nie powinna być bardziej nieprzyjemna niż napełnianie.