Ciężkie nogi

psychoterapia (1)Uczucie ciężkich nóg może wynikać z powodu żylaków. Zastawki żylne nie działają tak jak powinny i krew, która powinna płynąc do góry – powraca do żył powierzchniowych, a rozwój nadciśnienia żylnego powoduje rozszerzenia żył i je deformuje. Innymi objawami choroby żylakowej są spuchnięte stopy i kostki a także bóle łydek i skurcze. Zwykle takie skłonności dziedziczy się genetycznie.
Choroba na szczęście nie rozwija się zbyt gwałtownie: najpierw pod skórą pojawiają się tzw. pajączki, czyli sieć drobnych popękanych naczyń krwionośnych lub pojawiają się pojedyncze niebieskie naczynia krwionośne pod skórą. Właśnie wtedy trzeba zacząć działać, aby choroba się nie rozwinęła i właśnie wtedy można stosować tzw. „ludowe” metody zapobiegawcze, które w początkowym stadium choroby przynoszą najlepsze efekty.
Pierwszym takim sposobem jest chłodna kąpiel; do wysokiego naczynia (np. wiaderka” nalać wody o temp 15 stopni, aby sięgała do połowy łydek. Na początki odczuwa się zimno, ale po jakimś czasie robi się ciepło. Zabieg powinien trwać do czasu aż uczucie ciepłą obejmie stopy. Po osuszeniu najlepiej się położyć do łózka i przykryć.
Innym sposobem stosowanym przez nasze babcie jest okład z twarogu, który należy rozrzedzić za pomocą kilku łyżek mleka i octu winnego i tak przygotowaną papką obłożyć stopy i łydki a następnie owinąć lnianą serwetką. Zmyć, gdy papka stanie się sucha…