Chore dziąsła

OLYMPUS DIGITAL CAMERAChore dziąsła, ozębna i okostna to druga po próchnicy przyczyna utraty zębów. Najczęściej zaczyna się od zapalenia dziąseł. Kiedyś takie schorzenie było spowodowane niedoborem witaminy C i wapnia a w dzisiejszych czasach powodem jest nie dbanie o higienę jamy ustnej. Jeśli nie dbamy o szczotkowanie zębów już po 4-12 godzinach bakterie, które namnażają się w resztkach pożywienia prowadzą do odkładania się na zębach i przyzębiu płytki nazębnej, czyli miękkiego, lepkiego złogu … to nie boli tylko, że z czasem płytka nazębna twardnieje i tworzy kamień nazębny a zlekceważenie tego (kamień nazębny może zdjąć już tylko dentysta) może prowadzić do paradontozy a to już tylko krok do utraty zębów i to całkiem nawet zdrowych nieobciążanych próchnicą. Tak wiec nie ma, co lekceważyć mycia zębów.
Na choroby przyzębia dobre są pasty do zębów zawierające aktywne biologicznie związki siarki. Używane systematycznie dokładnie oczyszczają zęby ze wszystkich nalotów nazębnych a to zapobiega tworzeniu się kamienia nazębnego. Te preparaty regenerują także uszkodzony nabłonek jamy ustnej, działają także antyseptycznie pobudzają wydzielanie śliny, co ma korzystny wpływ na błonę śluzową w jamie ustnej.